New York, New York! (22-06-2015)

De eerste helft van ons bezoek aan New York zit er alweer op. Na een erg goede vlucht met American Airlines zijn we op het vliegveld opgehaald door Christina, bij wie we in de kelder een kamer hebben gehuurd via Airbnb.
Christina woont in Flushing, Queens en verhuurd zo twee kamers.
Nadat we onze spullen in de kamer hadden gelegd en ons wat hadden opgefrist, hebben we nog even de metro gepakt naar Times Square en Grand Central Station. Vooral die laatste was erg mooi om te zien.
Daarna zijn we lekker naar bed gegaan want we waren inmiddels al meer dan 24 uur op.

Vanmorgen waren we door het tijdsverschil natuurlijk erg vroeg wakker en omdat ik dat al verwacht had, had ik de Crown Tickets voor het Vrijheidsbeeld voor 9 uur gereserveerd. We zijn om 7 uur weggelopen naar het eerste !metrostation, maar we hebben er 2 uur over gedaan om bij de haven in Battery Park te komen, dus het was nog even spannend of we het wel zouden redden. Maar alles ging goed en iets over 9en zaten we op de ferry naar Liberty Island. De klim naar boven in de kroon was niet lang, maar het was wel een eng smal trapje, niet geschikt voor mensen met claustrofobie! Het was wel gaaf om in de kroon te staan en het beeld van binnen te zien.
Daarna zijn we nog even naar het museum op Ellis Island gegaan en aan het begin van de middag waren we weer terug in Manhattan.
We zijn langs Wall Street naar het 9/11 Memorial gelopen. Erg indrukwekkend om te zien en de gedachte erachter (de watervallen die het ineen storten van de torens symboliseren) is erg mooi.
In St. Paul’s Chapel hebben we nog een kleine tentoonstelling gezien over de brandweerlieden die 3 !maanden gezocht hebben naar mensen en alles opgeruimd hebben.
We hadden nog wat tijd over en zijn naar het Empire State Building gegaan, waar we al kaartjes voor hadden. We hoefden dus niet zo lang te wachten en het was erg leuk om de stad vanaf deze hoogte te zien. Alleen al Manhattan is zo ontzettend groot!
Ondertussen waren we al ruim 10 uur op stap dus we wilden graag naar “huis”, maar tien kwamen we langs Victoria’s Secret! En aangezien deze echt nog op mijn lijstje stond, zijn we hier nog eventjes naar binnen gegaan. Echt heerlijk om hier te shoppen, in de paskamers merk je niets van de gekte in de drukke winkel en het personeel is altijd aardig en behulpzaam. En dan de ruime pashokjes met het belletje als je hulp wil, echt fantastisch! Met twee nieuwe setjes stapte ik weer buiten en toen zijn we toch echt naar huis gegaan. Na een snelle hap bij de Mac liggen we nu The Big Bang Theory te kijken, twee dingen die we de rest van de reis niet meer zullen kunnen doen….

Morgen hebben we nog de hele dag hier, dan staan Central Park, het Museum of Natural History en Top of the Rock sowieso nog op het programma.